Pages

Powered By Blogger

Tuesday, October 18, 2011

Berita Harian Online | TV tak sesuai untuk budak

Berita Harian Online | TV tak sesuai untuk budak.
Bagi kita orang Islam yang berpegang kepada ajaran Islam yag sebenar, sudah diturunkan Kitab Al-Quran sebagai panduan. Kita telah diajar dengan segala peraturan, tatacara, adab dan akhlaq yang sesuai dengan kehidupan manusia agar selamat sejahtera didunia dan akhirat. Allah yang telah mencipta manusia dan Allah  yang telah menurunkan panduan & peraturan hidup bagi manusia iaitu al-Quran. Allah juga telah mengutuskan Nabi Muhammad Sallahu 'Alihi wa Sallam untuk mengajar dan mempimpin manusia menuju jalan yang benar. Jika kita mengambil jalan ini, maka sesungguhnya kita menjadi manusia yang "advance" lebih maju daripada mereka yang tidak beriman. Buktinya: Ternyata mereka (orang-oang kafir) begitu mundur dan ketinggalan dalam hal ini. Mereka sedang tercari-tercari sesuatu melalui otak fikiran mereka. Sedangkan orang Islam yang beirman sudah lama mengetahui bagaimana hendak mengatasi setiap gejala dan mengetahui akibat mengabaikan perkara-perkara yang terlarang.
Caontohnya: Sebuah hadis Nabi Sallahu 'Alaihi wa Sallam yang ringkas sudah cukup menjadi panduan kepada kami Umat Islam; yang bermaksud:
"(Salah satu) Daripada kebaikan Islam itu ialah: Ia meninggalkan perkara-perkara yang tidak memberi faedah bagi dirinya".

No comments:

Post a Comment